Kundvagn 0

Produkten tilllagd i din varukorg

Kvantitet
Totalt:

Det är 0 artiklar i din varukorg. Det är 1 artikel in din varukorg.

Totalt antal produkter: (inkl. moms)
Totalt frakt: (inkl. moms) Gratis frakt!
Totalt: (inkl. moms)
Fortsätt shoppa Gå till kassan

Butiksköp Kristianstad & Hässleholm

På Mohlins i Kristianstad & Hässleholm har du 5 dagars öppetköp på varor som du köper i butik. Förutsättningen är att varan är oanvänd samt att originalkvitto och förpackning följer med varan vid retur. Öppetköp gäller ej följande artiklar:

- cyklar

- mopeder och andra motorfordon

- reavaror

- specialbeställda varor

- eldelar

- kåpdelar

Vid butiksbeställning/specialbeställningar tar vi ut en handpenning. Denna återbetalas ej om du av någon anledning ångrar dig.

Om du gör en telefonbeställning begär vi handpenning(swish). För denna handpenning gäller samma regler som vid butiksbeställningar.

Reklamation verkstad

Efter att du har hämtat utt ditt fordon från vår serviceavdelning bör du alltid göra en funktionskontroll. Eventuella reklamationer ska göras inom 8 dagar från avhämtning

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Postorder & distansköp

För privatpersoner som handlar i vår webbshop gäller distansavtalslagen och konsumentköplagen, som har strikta bestämmelser, vilket innebär att lagen gäller, trots att du kan ha avtalat om något annat. 

För företag, inklusive enskilda näringsidkare, gäller köplagen, som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen. 

När du, som är privatperson, registrerat dig och gjort din beställning, godkänner du också att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullföra våra åtaganden gentemot dig. Vi skyddar dina personuppgifter enligt personuppgiftslagen, och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar. Du godkänner våra köpvillkor och garanterar att du är myndig.

Skulle något villkor befinnas ogiltigt enligt vad som gäller enligt svensk eller EU rätt, ska detta inte innebära att köpvillkoren i sin helhet blir ogiltiga, utan det ogiltiga villkoret ska i så fall ersättas med likvärdig lagenlig text. 

Beställning
Du gör enklast din beställning i webbshopen, men vill du hellre besöka oss i butiken, skicka ett mail eller ringa så går det givetvis också bra. 
Letar du efter en vara som vi inte har i lager eller som saknas i webbshopen? Kontakta oss så tar vi gärna hem den till dig.

Om du är under 18 år måste du ha målsmans, dvs. förälders, tillstånd. Sådant tillstånd kan ges genom att en förälder skickar sitt uttryckliga tillstånd till oss med e-post. Alla falskbeställningar spåras och polisanmäls, och vid ekonomisk eller annan skada kommer vi att kräva skadestånd för detta.

Leveranssnabbhet

Vår målsättning är att varje order som vi mottagit skall expedieras under samma dag. Order efter 12.00 går iväg först nästa dag. Under högsäsong kan det självklart bli längre leveranstid. Alla försändelser skickas mot faktura eller kreditkortsbetalning.

Avgifter

  • Våra avgifter i samband med distanbeställningar är:
  • Reservdelar i paket med faktura eller kreditkortbetalning 75,-(inklusive frakt och alla avgifter).
  • Reservdelar, cyklar eller mopeder till Mohlinsbutiker Gratis frakt
  • Kompletta cyklar(hemleverans) 395,-/595,- beroende på var du bor. Detta väljer du vid köpet.

Lagersaldo

Lagersaldo visas på vår hemsida. men detta hanteras manuellt.  Vi friskriver oss för eventuella fel som kan uppstå i kopplingarna till hemsidan. Om ni ska köra långt är det alltid säkrast att kontakta oss för ett 100% korrekt lagersaldo. I lager hänvisar till vår Härlövsbutik där huvudlagert finns. Externlager hänviasr dels till vårt eget externlager men även leverantörers. Antal leveransdagar som uppges om varan inte finns i lager är baserad på uppgifter från leverantören och under förutsättning att artikeln finns i deras lager.

Varor som Utgått

Om en vara utgått eller dylikt kontaktar vi er via mail. I mailet ber vi er återkoppla inom 7 dagar. Om detta inte sker:

1. Övriga delar skickas om inte varan är huvudprodukten på er beställning. Då makuleras er order

2. Om ni bara beställt 1 produkt makuleras er order automatiskt

Delad leverans

Delleverans skickas om väsentlig del av produkterna finns i lager. När delordern skickats annuleras ordern på resterande delar. Detta innebär att det inte ligger kvar någon restorder på övriga delar utan ny order måste göras vid ett senare tillfälle. Vi förbehåller oss rätten att skicka likartade artiklar om något är slut eller har utgått. Vi förbehåller oss även rätten till prisjusteringar/ändringar om detta inte går att undvika. Vid markanta sådana ändringar meddelar vi er först.

Priser

Alla priser är inklusive moms och gäller med reservation för eventuella prisförändringar. Vi reserverar oss även för eventuella fel i texter och förbehåller oss rätten till korrigeringar av både texter och priser.

Cyklar

Ala cyklar är kontrollerade innan de skickas. Ert arbete blir att vrida styret rätt, montera framhjul, montera pedaler(höger pedal, märkt H eller R/vänster pedal, märkt V eller L). Framkorg levereras separat till de modeller utrustade med korg. Är ni osäkra på hur man gör så går det bra att ringa oss för muntliga instruktioner på 044-211613. Monterar ni pedalerna på fel sida så skadas vevpartiet. Detta är då ett handhavande fel och inte ett garaniärende. Vid retur av cykel med skador pga handhavande fel dras alla kostnader av för återställandet. Är cykeln för skadad för att kunna säljas igen går det inte att reklamera den utan den returneras då till er på er bekostnad.

Mopeder

Mopeder som distanslevereras kommer körklara till er. Smärre åtgärder är för er räkning(batteri anslutning). Registreringsskylt och ägarbyte utförs av oss men skickas från transportstyrelsen i två separata kuvert.  Normal leveranstid av moped är + - 10 arbetsdagar. Skylt levereras efter mottagen betalning av fakturan. Dessa kuvert skickas till beställarens folkbokförda adress. Ev. Förseningar av skylt eller dylikt pga hantering hos myndighet är inget vi kan styra. Frakt tillkommer vid distansleverans av fordon. Faktura måste väljas som betalmetod så att frakten kan tilläggsdebiteras.

Garantier

På alla varor följer vi fabrikantens garantiregler. Undantaget är tävlingsdetaljer, eldelar och lackerade produkter som inte innefattas av någon garanti

Faktura

Vid betalning mot Faktura, skickas Faktura hem till den email adress som uppgivits vid orderläggning. OBS! Betalning måste ske via denna Faktura och därmed till Klarna som hanterar Fakturabetalningar. Tillsammans med Klarna erbjuds företag och privatpersoner faktura som betalningsalternativ. Du betalar först när du har fått produkterna levererade (inom 10 dagar från leveransdagen). När du väljer betalsätt Faktura kommer vi att genomföra en kreditkontroll direkt online.

För våra Danska,Norska & Finska kunder

Vi ber er som beställer från Norge & Finland att inte använda alternativet Föskottsbetalning. Detta på grund att vid utrikesleveranser måste vi räkna om beloppet på fakturan. Momsen måste avräknas(No) och frakt(No, F, DK) och tullkostnader(No) tillkommer. Vid utrikeshandel skickar vi ett mail med information om kostnaden för er beställning inklusive avgifter. Detta skall bekräftas av er innan ordern skickas. Du kan kontakta oss här för frågor.

Returrätt postorder

Ångerrätt 
Som privatperson har du enligt distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Du har inte rätt att ångra dig om tjänsten påbörjas under ångerfristen med ditt samtycke, om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, om förseglingen brutits eller du har registrerat en licens. Om du ångrar köpet måste följande kriteria uppfyllas: 

- Det ej gått mer än 14 dagar från det att du hämtade ut paketet hos utlämningsstället.
- Originalförpackningen finns kvar.
- Varan ej är använd
- Varan ej är skadad
- Varan ej är modifierad av kunden, t.ex. lackerad
- Varan inte är specialbeställd till kunden
- Varan är komplett

  Ångerrätten börjar löpa den dag du fått varan eller en väsentlig del av den. 

Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du skicka ett skriftlig meddelande till oss via e-post(info@mohlins.se). Vi tar därefter ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten. Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, i givet fall med returformulär med information om hur du ska skicka tillbaka varan. Detta formulär ska medfölja returen. Observera att du ansvarar för att godkänt emballage används så att varan kommer oskadad till oss. Observera också att det enligt lag är du som ska betala returfraktkostnader.

Efter mottagandet av den återsända varan kommer köpesumman med avdrag för ursprungliga fraktkostnader att återbetalas till dig inom 30 dagar räknat från dagen då vi mottog återförsändelsen, Frakt/expeditionsavgift betalas ej tillbaka om inte returen beror på oss. Ej heller din returfrakt betalas tillbaka. Förutsatt att du inte använt varan och den returneras i oskadat skick och med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering. I annat fall åberopar vi rätten att kunna skriva ner återbetalningsbeloppet (10-100 procent) om varan visar sig vara använd, sakna delar, eller om varan inte är i väsentligt oförändrat nyskick.Varor specialbeställda för er går ej att returnera.

Reklamation

Garanti och reklamationer 
Tillverkaren ska ha möjlighet att reparera varan 3 gånger för samma fel, innan den byts ut, varav första måste ha skett inom 6 månader från inköpsdatumet. Garantidelen är 12 månader. Slitage kan inte räknas in i garantidelen. 
Om du som är privatperson har en felaktig produkt, köpt av oss, har du rätt att reklamera varan inom 3 år från du tog emot varan och senast inom 2 månader från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. 

Om du som är företagare har en felaktig produkt, köpt av oss, ska du snarast, skicka reklamation till oss via e-post förutsatt att du reklamerar skadan inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi i första hand till respektive tillverkare eller serviceställe.
Om vi råkat skicka en vara som enligt ordern ej beställts, ska detta meddelas oss snarast efter mottagandet, (Senast 10 dagar efter mottagandet) lämpligen via e-post, med angivande av ordernr, vad som blivet fel, samt dina kontakt uppgifter så återkommer vi så snart vi kan med hur retur och utbyte till rätt vara kommer ske.

Det gäller för såväl privatpersoner som företag, att den felaktiga respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet. OBS: du måste först kontakta oss för att få returnummer och information med hur du kan skicka tillbaka varan. Du måste följa våra rekommendationer vad gäller emballage etc.

Om en vara inte går att reparera och vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi vad du betalat för den felaktiga varan, vi återbetalar inte frakter.

Kompatibilitetsproblem förekommer mellan olika produkter, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader, då vi inte kan ta ansvar för felaktigt beställda varor.
Varor som är skadade under transporten från oss och till er, ska snarast, dock inom 5 dagar, anmälas till transportbolaget där du som mottagare får hjälp med skadeersättningen.

Ej utlösta varor

Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från posten, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur, f n 299 kr. Betalning skall ske till Klarna inom 10 dagar från fakturadatum.

Information och bilder
Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment. Där det förekommer bilder i vår webbutik, ska de inte ses som exakta avbildningar av en viss vara eller förpackning.

Force Majeure 
Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad. 

Tvist 
Om du är privatperson, har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.

Tävlingsprodukter

Alla produkter som medför en hastighetshöjning till över den lagstadgade maxhastigheten på ert fordon räknas som tävlingsprodukt, även om detta inte är står skrivet i produktinformationen. Det är då förarens/ägarens skyldighet att åtgärda detta innan ni framför ert fordon utanför inhägnat område /tävlingsområde. Det är strängt förbjudet att framföra tävlingsutrustade fordon på allmänn väg. Tävlingsprodukter omfattas ej av någon garanti